Šriftas:
A
A
A
Fonas:
baltas
Juoda
Iliustracijos:
Rodyti
Slėpti

Kontrolierė pradėjo tyrimą dėl pradinių klasių mokinių kontaktinio ugdymo atnaujinimo problemų

2021 03 15

Reaguodama į tėvų kreipimusis dėl kontaktinio ugdymo atnaujinimo pradinių klasių mokiniams problemų ir kylančių nesklandumų, vaiko teisių apsaugos kontrolierė šiuo klausimu pradėjo tyrimą. 

Kontrolierės nuomone, kontaktinis ugdymas geriausiai atitinka vaiko interesus ir yra tinkamiausias būdas užtikrinti vaiko teisės į mokslą įgyvendinimą. Kaip yra pažymėjęs Europos Parlamentas 2020 m. spalio 22 d. rezoliucijoje dėl Europos švietimo ateities atsižvelgiant į COVID-19 (2020/270(RSP), mokyklos ir kitos švietimo įstaigos atlieka platų socialinį ir švietėjišką vaidmenį, prisideda prie besimokančiųjų fizinės bei psichikos sveikatos; tuo tarpu tiesioginio mokytojų ir mokinių bendravimo stoka dažnai turi įtakos besimokančių vaikų gerovei ir emocinei savijautai, izoliavimo nuo bendraamžių priemonės kelia įtampą ir pan. Dėl minėtų priežasčių Europos Parlamentas palankiai vertina švietimo specialistų ir valstybių narių pastangas užtikrinti, kad būtų užtikrintas mokymasis gyvai COVID-19 atžvilgiu saugioje aplinkoje ir ragina valstybes nares daryti tai, ko reikia, kad mokymasis gyvai būtų užtikrintas visiems. 

Nepaisant „gyvo“ vaikų ugdymo(si) svarbos, Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus įstaigoje turima informacija rodo, jog visuomenei nėra iki galo aiškūs kriterijai, pagal kuriuos savivaldybėse atrenkamos mokyklos, galinčios atnaujinti kontaktinį pradinį ugdymo modelį, ir dėl to tėvams kyla klausimai dėl galimos vaikų diskriminacijos. Be minėto, savivaldybėse galimai pernelyg vangiai inicijuojami sprendimai, susiję su kontaktiniu pradinių klasių mokinių ugdymo atnaujinimu. Galiausiai, kyla abejonės, ar pakankamai atsižvelgiama į vaikų teisėtus interesus ir jų poreikius, įvertinus kontaktinį pradinį ugdymą norinčioms atnaujinti mokykloms ir kitiems paslaugų teikėjams taikomų reikalavimų veiklai vykdyti skirtumus. 

Siekiant surinkti objektyvius duomenis apie susidariusią situaciją, informaciją buvo paprašyta pateikti Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Lietuvos valstybių asociacija, taip pat duomenis apie esamą situaciją ir planuojamus sprendimus buvo paprašytos pateikti ir visos 60 Lietuvos savivaldybių. 

Apie tyrimo rezultatus bus informuota papildomai.