Gindami savo interesus negalime pažeisti vaiko interesų

2016 02 25
Vaiko teisių apsaugos kontrolierė, nepaneigdama Konstitucinės pedagogų, ginančių savo ekonominius ir socialinius interesus, teisės streikuoti, reiškia susirūpinimą susidariusia padėtimi dėl vykstančio pedagogų streiko ir jo poveikio vaiko teisės į mokslą įgyvendinimui.

Vaiko teisių apsaugos kontrolierė, nepaneigdama Konstitucinės pedagogų, ginančių savo ekonominius ir socialinius interesus, teisės streikuoti, reiškia susirūpinimą susidariusia padėtimi dėl vykstančio pedagogų streiko ir jo poveikio vaiko teisės į mokslą įgyvendinimui.

Vaiko teisių konvencijos 3 straipsnyje įtvirtintas vienas iš pagrindinių vaiko teisių apsaugos principas – reikalavimas visų pirma atsižvelgti į geriausius vaiko interesus, t. y. prievolė valstybei, viešiesiems bei privatiems asmenims, imantis bet kokių vaiką liečiančių veiksmų, įvertinti šių veiksmų įtaką vaikui, suteikti jam ir jo interesams tinkamą pirmenybę bei sukurti palankią aplinką. Vaiko geriausių interesų užtikrinimas turi būti suprantamas visų Konvencijos straipsnių ir juose įtvirtintų vaiko teisių, tarp jų – vaiko teisės į mokslą, visumos kontekste.

Net ir esant skirtingų grupių interesų konfliktui įgyvendinant sprendimą streikuoti privalu pirmiausia atsižvelgti į vaiko teisę ir teisėtą interesą mokytis, įvertinti sprendimo streikuoti galimas neigiamas pasekmes vaikams. Vaiko teisių apsaugos kontrolierės nuomone, vykstantis streikas gali ženkliai neigiamai paveikti vaiko teisės į mokslą įgyvendinimą, teisę gauti kokybišką ugdymą ir neigiamai įtakoti ugdymo programos įgyvendinimą.

Streikuoti – pedagogų teisė, tačiau būtina atsižvelgti į tai, jog tarp mokinių, ypač abiturientų, jaučiama įtampa, nes streikas ir sutrikęs ugdymo procesas daro įtaką mokinių pasiekimams, artėjančių egzaminų rezultatams, sudaromos sąlygos pažeisti mokymo sutartyse nustatytus įsipareigojimus. Manytina, jog būtina pasirinkti tokias protesto formas ir būdus, laiką, kurie nedarytų įtakos ugdymo programų įgyvendinimui.

Vaiko teisi